Kiwanis Heerlen haalt E 3.000,- op voor @ease

Op 4 juni jl. organiseerde Kiwanis Heerlen voor de 2e keer een succesvol wandelevenement met 14 thema-wandelingen door Heerlen waarmee E 3.000,= werd opgehaald voor het goede doel @ease, een inloophuis voor jongeren die een luisterend oor nodig hebben.

Op deze zonovergoten dag ontvingen wij op het prachtige terrein van de Caumermolen van ons Kiwanislid Luc Peeters ruim 150 wandelaars die zich hadden ingeschreven voor een van de 14 boeiende, interessante en leuke wandelingen. Deze wandelingen hadden allemaal een eigen, uniek thema zoals een stedenbouwkundige wandeling, een wandeling over de tijd van de Romeinen, de gang van het water van de Caumerbeek, een kruidenwandeling met een kruidendeskundige, een streetartwandeling of een sneak peak-wandeling van de Dutch Mountain Trail. Alle wandelingen werden begeleid door deskundige Heerlen gidsen die belangeloos hun diensten verleenden. Na het ontvangstwoord van onze voorzitter Marieke Maussen volgde een kort interview met de dame die @ease heeft opgezet, Prof.dr. Thérèse van Amelsvoort, psychiater in het Maastricht UMC+, Mondriaan en Koraal, hoogleraar transitie psychiatrie aan de Universiteit Maastricht. Hierna gaf burgemeester Roel Wever aan hoe belangrijk @ease voor de regio Parkstad is en hij was dan ook enthousiast om het terrein vol met wandelaars te zien. Hij gaf het startschot door een slag op de bel te geven waarna de wandelingen van start gingen.

Na de wandelingen die ongeveer 2 uur duurden, kwamen de wandelaars terug voor een heerlijk verfrissend drankje en een hapje van de bbq, de tombola en uiteraard het finale moment van het uitreiken van de cheque aan @ease. Het voorlopige bedrag van E 3.000,= mochten wij op de cheque noteren en met veel plezier en trots werd de cheque overhandigd aan @ease. Met dit bedrag zullen zij een koffie-tuktuk kopen om zo pro-actief de wijken van Parkstad Limburg in te gaan om een betere naamsbekendheid bij jongeren te creëren zodat ze sneller een eerste stap durven te zetten. Jongeren die ergens mee zitten zoals stress, onzekerheid, depressie, een onveilige thuissituatie of iets anders kunnen dan terecht bij de vrijwilligers van @ease.

Als Kiwanis Heerlen zijn wij ontzettend blij en trots dat wij zoveel wandelaars hebben kunnen enthousiasmeren met deze unieke wandelingen door Heerlen. Met hun deelname dragen de wandelaars maar zeker niet te vergeten alle sponsoren, de gidsen en de partners van alle Kiwanisleden, bij aan het welzijn van deze jongeren.

Mede namens @ease, nogmaals dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen.